Κυριακή 24 Ιουνίου 2012

ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟ SKRIZHOVO


Διαβάζουμε στο http://yaunatakabara.blogspot.gr
Άγνωστες πτυχές του Μακεδονικού Αγώνα. Μακεδόνες Αξιωματικοί στην Τούρκικη Χωροφυλακή.
του Φ.Τριάρχη. "Μακεδονικός Αγών".
NΙΚΗΤΑΣ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ, ένας ΘΑΣΙΟΣ Αγωνιστής στην Δράμα.
...ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟ ΣΚΡΙΤΖΟΒΟ

Ό ίδιος ό Δρακόπουλος, μας διηγήθηκε το ακόλουθο επεισόδιο, χαρακτηριστικό του τρόπου της ενεργείας του για την υποβοήθηση του ελληνικού αγώνος :

«Μια νύκτα με κάλεσε επειγόντως ό Διοικητής μου στην Αστυνομία.
Μου έδωσε κλειστό φάκελο και με διέταξε να τον πάω στον Τούρκο λοχαγό της Προσωτσάνης από τον όποιον θα έπαιρνα διαταγές, τι θα κάνω.
Εγώ, καβάλησα το άλογο μου και τράβηξα στην Μητροπολίτη. Με περίμενε στο γραφείο του. Του έδειξα τον φάκελο. Τον πήρε στα χέρια του και τον περιεργάστηκε χωρίς να τον άνοιξη.
Ξέρω περίπου τι είναι, μου είπε. Εσύ, ένα μόνο θα κάνης. Θα καθυστέρησης, όσο μπορείς, για να προλάβω εγώ να ειδοποιήσω τούς αντάρτες μας.
Ξεκίνησα έφιππος για την Προσωτσάνη. Παρουσιάσθηκα στον Αρχηγό.
Αυτός άνοιξε τον φάκελο και διάβασε. Διαταγή να συγκροτηθεί αμέσως απόσπασμα και με επικεφαλής εμένα νά βαδίσει προς Μανδήλιον Σερρών, όπου έχουν συγκεντρωθεί
Έλληνες αντάρτες του Καπετάν Δούκα.
Εγώ , μόλις τον άκουσα ξαφνιάστηκα. Θυμήθηκα τη διαταγή του Μητροπολίτη, νά καθυστερήσω όσο μπορώ. Αμέσως κανόνισα το σχέδιο μου.
Αντάρτες θέλετε παληότουρκοι νά χτυπήσετε ; Αντάρτες θα κτυπήσω.
Αλλά τι αντάρτες ; Βουλγάρους, και όχι Έλληνες.

Συγκρότησα αμέσως το απόσπασμα μου και πήρα μαζί μου πιστούς σε μένα Τουρκαλβανούς καθώς και άλλους Χωροφύλακες πού είχα προστατεύσει ως Αξιωματικός στη Δράμα.
Έτσι, οι περισσότεροι άνδρες του αποσπάσματος ήσαν αφοσιωμένοι σε μένα.

Αντί να βαδίσω προς Μανδήλιον, τράβηξα για το Σκρίτζοβο, πού ήταν τότε φωλιά κομιτατζήδων, με την ανοχή των τουρκικών άρχων,πού προστάτευαν τούς Βουλγάρους για να κτυπούν τούς Έλληνες. Έμας τούς Έλληνες οι Τούρκοι μας μισούσαν και μας ζήλευαν.
Γιατί εμείς είμαστε δυναμική και αλύγιστη Φυλή.


Ήταν ακόμα νύκτα. Ένα βουλγαρικό φυλάκιο, έξω από το Σκρίτζοβο, ακούστηκε νά φωνάζει : «Στόϊ».
Εμείς ακροβολιστήκαμε και πυροβολήσαμε πρώτοι. Το τουφεκίδι άναψε αμέσως άπ' όλες τις μεριές.Οι κομιτατζήδες ήσαν πολλοί. Τέσσερεις δικοί μου χωροφύλακες σκοτώθηκαν.
Λίγο-λίγο όμως αρχίσαμε να τούς απωθούμε.
'Από πίσω από το Σκρίτζοβο ακούσθηκαν πυροβολισμοί από όπλα μάλιγχερ.
Ό καπετάν Δούκας ερχόταν με τα παλικάρια του.
Οι Βούλγαροι ήσαν ανάμεσα σε δυο πυρά. Από την βουλγαρική ομάδα λίγοι γλύτωσαν και σκόρπισαν σε διάφορα μέρη.
Μερικοί τράβηξαν προς την Πετρούσα.
Έξω από τα χωριό είχαν συγκεντρωθεί ομάδες Κομιτατζήδων για να μπουν και να κάψουν τα σπίτια των Ελλήνων τής Πετρούσας και να δολοφονήσουν τούς Έλληνες αγωνιστές.
Αμέσως κινηθήκαμε προς τα εκεί.
Από άλλη μεριά έκινήθη και ό Καπετάν Δούκας.
Έτσι, άλλους σκοτώσαμε και άλλοι διέφυγαν.
Μέσα στην Πετρούσα τρεις Κομιτατζήδες, πού είχαν εισχωρήσει, σκοτώθηκαν από Έλληνα αγωνιστή.
Έτσι τελείωσε ή αποστολή μου αυτή...
Διαβάστε όλο το άρθρο    http://yaunatakabara.blogspot.gr/2010/04/blog-post_12.html#more  









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου